CRONICĂ DE SPECTACOL

Festivalul „Vocea Teatrului Licean Bucureștean” a reprezentat momentul oportun pentru trupa Colegiului Național „Aurel Vlaicu” de a se face cunoscută în rândul celorlalte trupe liceene din capitală. Trupa Sertissage, aflată sub coordonarea doamnei profesoare Iana Beatrice, a interpretat în data de 9 mai, în incinta Teatrului Metropolis, „Jocul de-a vacanța”, piesă scrisă de Mihail Sebastian. Actorii au dat dovadă de talent și de un potențial enorm, pe care spectatorii l-au adorat și l-au aplaudat cu entuziasm la sfârșit.

Piesa prezintă un grup de oaspeți de la București, care ajung să își petreacă timpul împreună într-o pensiune montană. Grupul ajunge să se alăture „jocului de-a vacanța”, joc creat de Ștefan Valeriu, care, sătul de viața aglomerată din marele oraș, își dorește ca în mica sa vacanță să se deconecteze total de lumea cotidiană.

Opera este o comedie romantică, iar evenimentele precum stricarea telefonului, apariția grupului de olteni la pensiune sau tumbele lui Jeff care încearcă să o impresioneze pe tânăra domnișoară Corina, au stârnit râsul spectatorilor și au luminat audiența.

Romantismul piesei a lăsat sala într-o tăcere nerăbdătoare, spectatorii așteptând cu sufletul la gură evoluția relației dintre Corina și Ștefan.

Emoțiile tinerilor s-au putut observa în obrajii roșii și în tremurul ușor al mâinilor, însă încă de la începutul primului act și până la sfârșitul ultimului, au dat dovadă de dibăcie și măiestrie. Băieții au demonstrat un talent înnăscut, mai ales Olteanu Vlad aflat atât în rolul mecanicului care a venit să repare telefonul, cât și în cel al lui Costache din grupul de olteni. Actorul a interpretat cu energie ambele roluri și a stârnit râsul în întreaga sală, încă de la prima apariție pe scenă.

Cărpuci Ștefan nu s-a lăsat mai prejos și a adus la viață personajul bătrânului Bogoiu care a dat startul acțiunii.

Ghinea Gabriel a reușit să întruchipeze excelent personalitatea complexă a lui Ștefan Valeriu. Colegul nostru a fost nominalizat pentru premiul Cel mai bun actor în rol principal, în cadrul festivalului.

Mocanu Petru i-a redat maiorului caracterul ursuz, iar Capsali Teodor a dat dovadă de carismă în transpunerea lui Jeff.

Trebuie menționate și fetele, mai ales Stanciu Mara și Stănescu Delia (nominalizate pentru Cea mai bună actriță în rol principal și Cea mai bună dicție), care au reușit să o facă pe Corina să străluceasca pe scena teatrului, iar Popovici Cristina a cochetat fără cusur cu personajul lui Madame Vintilă. Dunăreanu Annabella, Mărculescu Daria, Sanda Larisa și Slanină Cristina au zguduit scena cu întruchiparea grupului de olteni.

„Jocul de-a vacanța” nu ar fi putut avea parte de o mai bună transpunere în scenă decât cea a trupei Sertissage, iar interpretarea lor din cadrul Festivalului „Vocea teatrului licean bucureștean” a fost una excelentă, care nu trebuia ratată, așa cum nici viitoarele lor piese nu vor eșua în a umple sălile de spectacol și a ridica oamenii să-i ovaționeze.

Material realizat de către eleva Milea-Stănescu Denisa, clasa a XI-a D

Fotografii- Dumitrache Diana, clasa a XI-a D

Profesor coordonator, Iana Beatrice

Printre valorile promovate de noi, elevi și profesori ai Colegiului Național „Aurel Vlaicu”, se numără și dezvoltarea identităţii şi diversităţii culturale, schimbarea unor tipare învechite de gândire, modelarea unui comportament moral. Teatrul oferă modele și tipare pentru situații de viață complexe, reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a dobândi cunoștințe și, în același timp, de a aborda problemele cu care se confruntă societatea noastră prin dezvoltarea personalității elevilor. De aceea reînființarea trupei de teatru Sertissage este un proces firesc prin care încercăm să continuăm activitatea teatrală (întreruptă, din păcate, câțiva ani).

În urma preselecțiilor din toamna anului 2022, trupa este constituită din 23 de membri, coordonați de către dna profesor BEATRICE IANA și de către elevele MARIA COCIȘ și MARA STANCIU, din clasa a XI-a D.

Prima reprezentație a avut loc în cadrul Serbării de Crăciun, cu un text adaptat de coordonatoare- „Poveste de Crăciun”- și s-a bucurat de aprecierea publicului prezent la eveniment.

În prezent, colaborăm cu Teatrul Dramaturgilor Români, în cadrul unui proiect ambițios „Vocea teatrului licean bucureștean”, inițiat de Primăria Municipiului București. Competiția ne aduce alături de alte 16 trupe de teatru din liceele bucureștene și oferă oportunitatea de a repeta alături de profesioniști ai scenei, în cadrul teatrelor implicate în proiect. Așa că repetăm cu spor „Jocul de-a vacanța”, de Mihail Sebastian, pentru a reuși în luna mai să jucăm la Teatrul Metropolis și să vă facem mândri de noi!

Material realizat de către prof. IANA BEATRICE